S√¶t kryds i kalenderen til generalforsamling i GAMES – det kan blive den sidste ūüė≤

Bestyrelsesarbejdet i GAMES foregår indimellem i Gambia Рsom her i januar 2023. Måske du har lyst til at være med?

Bestyrelsen har sat dato p√• 2024-generalforsamlingen i GAMES, s√• du kan allerede nu s√¶tte kryds i kalenderen til et af √•rets h√łjdepunkter torsdag den 11. april, kl. 16. Som s√¶dvanligt i ‚Äôklublokalerne‚Äô hos Lars i Graven, med efterf√łlgende spisning fulgt op af et eller andet socialt, som vi finder p√•.

Og ja, det kan blive foreningens sidste generalforsamling. Ikke fordi vi er ved at lukke og slukke ‚Äď slet ikke. Men fordi nogen t√¶nker tanker om, at vi skal afskaffe begrebet ‚Äôgeneralforsamling‚Äô, som kalder nogle helt andre associationer frem end dem, vi umiddelbart f√•r i hovedet, n√•r vi t√¶nker tilbage p√• de mange hyggelige, opbyggelige, uformelle, konstruktive komsammener, vi gennem √•rene har haft under den fortidige betegnelse.

Gambisk aktivist er en af de hundrede vigtigste personer i verden på sundhedsområdet

Magasinet TIME udpeger hvert år hundrede personer med mest indflydelse, og i år er den gambianske aktivist er med på listen.

Omskæring af kvinder bliver måske lovligt i Gambia

Sang Mendy, direkt√łr p√• MAJaC, k√¶mper i samarbejde med flere organisationer om at forslaget om lovligg√łrelse af kvindelig omsk√¶ring ikke bliver en realitet. Af Rasmus Stouby Medieakademiet MAJaC fors√łger med hj√¶lp fra GAMES at rejse penge til en kampagne, som skal bek√¶mpe et forslag om lovligg√łrelse af kvindelig omsk√¶ring. I 2015 blev det ulovliggjort i […]

En h√¶sbl√¶sende tur i MAJaC’s l√¶rende organisation

L√¶s om Lars M√łllers tur til Gambia, hvor han b√•de holdt kursus i at undervise (TOT, Training of Trainers), holdt workshop med Organisationen Learning og udviklet ideer til fremtidige projekter.

Gambia goes to Roskilde

Gambia skal da med på Roskilde Рom ikke i år, så næste år! Vil du være med til at få det til at ske?

Husk generalforsamlingen ‚Äď og kom med P8 Jazz til Gambia

Tidspunktet for den √•rlige generalforsamling n√¶rmer sig ‚Äď torsdag den 16. maj. Og i √•r jazzer vi generalforsamlingen op sammen med DR P8 Jazz. DR‚Äôs jazzfolk har nemlig v√¶ret i Gambia en hel m√•ned her i for√•ret og sendt adskillige programmer undervejs. Selvf√łlgelig mest om og med musik, men ogs√• om forholdene i Gambia.¬†