Sæt kryds i kalenderen til generalforsamling i GAMES – det kan blive den sidste 😲

Bestyrelsesarbejdet i GAMES foregår indimellem i Gambia – som her i januar 2023. Måske du har lyst til at være med?

Bestyrelsen har sat dato på 2024-generalforsamlingen i GAMES, så du kan allerede nu sætte kryds i kalenderen til et af årets højdepunkter torsdag den 11. april, kl. 16. Som sædvanligt i ’klublokalerne’ hos Lars i Graven, med efterfølgende spisning fulgt op af et eller andet socialt, som vi finder på.

Og ja, det kan blive foreningens sidste generalforsamling. Ikke fordi vi er ved at lukke og slukke – slet ikke. Men fordi nogen tænker tanker om, at vi skal afskaffe begrebet ’generalforsamling’, som kalder nogle helt andre associationer frem end dem, vi umiddelbart får i hovedet, når vi tænker tilbage på de mange hyggelige, opbyggelige, uformelle, konstruktive komsammener, vi gennem årene har haft under den fortidige betegnelse.

GPU-projektet sluttede med fest og farver – efter mere end fire år

Aldrig før har GAMES fået så god feedback på en afsluttende rapport. Efter et til tider kaotisk forløb kom vi mere end godt i mål sammen med vores partner Gambia Press Union  (GPU): Projektet endte som en stor succes.

Mød vores nye aktivister

Vi har fået tre engagerede mennesker ombord, som skal hjælpe GAMES i mål med vigtige projekter. Til venstre ser du Marianne, midtfor Mikael og til højre Hans Jørgen. Lær dem at kende her!

Jul: Giv en hånd til Tijan

Eller giv en gave herhjemme: En tur i Tijans nye bil. GAMES frivillige samler ind vil vores ven og fixer – taxachaufføren Tijan, som har fulgt os over 20 år.

Smid shorts og solhat i rygsækken og tag med til Gambia

Vil du med til Gambia 10. – 17. marts 2024 og opleve, hvordan vores kollegaer på gambiske medier kæmper for at fastholde og udbygge det unge demokrati i det lille vestafrikanske land?

En million til medieakademiet

Vi har netop modtaget et tilsagn på én lille million kroner fra CISU til et projekt, der skal sikre, at flere unge i Gambia begynder at drømme om en fremtid i Gambia – fremfor at tage “The backway” til Europa.