Generalforsamling midt i et vadestad

Af Jesper Heldgaard

Optakten til generalforsamlingen i GAMES den 16. maj KUNNE have været bedre: Et par dage inden generalforsamlingen modtog vi en nedslående besked fra CISU om, at vores ambitiøse, flerårige projekt i samarbejde med Medieakademiet for Journalistik og Kommunikation (MAJaC) havde fået afslag (se særlig artikel om dét). Kort forinden havde vi også fået afslag på en ansøgning om et mindre MAJaC-projekt. Samtidig udløber vores flerårige projekt med Gambia Press Union (GPU) med udgangen af august i år. Det betyder, at GAMES snart i en situation, hvor vi ikke har igangværende projekter. Det betyder færre penge og færre ressourcer at arbejde med. I hvert fald for en tid.

Det blev naturligt nok et af de store emner på generalforsamlingen, hvor der kom flere ideer til, hvordan vi kommer videre: Nye projekter, studietur med meget mere.

Fornyelse og foryngelse

Generalforsamlingen betød også et farvel til Marianne Frederiksen, der efter tre år i bestyrelsen, ikke genopstillede. Interessen fejler ikke noget, men hun har ikke tiden. Til gengæld genopstillede en vis Lars Møller og opnåede genvalg.

Mariannes farvel betød en ledig plads, og den meldte Ditte Weber sig klar til at indtage:

Fra Torben til Poul

Generalforsamlingen markerede også et farvel til Torben Frederiksen, der i adskillige år har fungeret som en særdeles kvalificeret og engageret administrator af GPU-projektet, og som ved siden af den opgave har påtaget sig adskillige administrative opgaver for GAMES. Tak for det til Torben, der nu ønsker at drosle ned på sine aktiviteter. Heldigvis har vi fundet en god afløser i Poul Tang, der tidligere har været medlem af GAMES-bestyrelsen.

Sæt kryds i kalenderen til generalforsamling i GAMES – det kan blive den sidste 😲

Sæt kryds i kalenderen til et af årets højdepunkter. Som sædvanligt i ’klublokalerne’ hos Lars i Graven, med efterfølgende spisning fulgt op af et eller andet socialt, som vi finder på.

GPU-projektet sluttede med fest og farver – efter mere end fire år

Aldrig før har GAMES fået så god feedback på en afsluttende rapport. Efter et til tider kaotisk forløb kom vi mere end godt i mål sammen med vores partner Gambia Press Union  (GPU): Projektet endte som en stor succes.

Mød vores nye aktivister

Vi har fået tre engagerede mennesker ombord, som skal hjælpe GAMES i mål med vigtige projekter. Til venstre ser du Marianne, midtfor Mikael og til højre Hans Jørgen. Lær dem at kende her!

Jul: Giv en hånd til Tijan

Eller giv en gave herhjemme: En tur i Tijans nye bil. GAMES frivillige samler ind vil vores ven og fixer – taxachaufføren Tijan, som har fulgt os over 20 år.

Smid shorts og solhat i rygsækken og tag med til Gambia

Vil du med til Gambia 10. – 17. marts 2024 og opleve, hvordan vores kollegaer på gambiske medier kæmper for at fastholde og udbygge det unge demokrati i det lille vestafrikanske land?